We weten vaak precies welke oefeningen we moeten doen om onze billen en buik te trainen, maar hoe zit dat eigenlijk met je benen? 🤔 Want ook die verdienen natuurlijk aandacht in jouw trainingsschema.

Wall sit:

  • Ga met je rug tegen een muur staan met je voeten op heupbreedte.
  • Buig je knieën en zak langzaam naar beneden tot je benen in een hoek van 90 graden staan.
  • Probeer dit zo lang mogelijk vol te houden.

Split squat:

  • Ga met je voeten op heupbreedte staan en stap met een been uit naar voren. Je achterste been leunt op de bal van je voet. Dit is je starpositie.
  • Buig je knieën nu en zak langzaam naar beneden, houdt dit een paar seconden vast en kom weer omhoog.

Tip: Deze oefening wordt zwaarder met dumbells in je handen. 

Deadlift: 

  • Pak een stang (met of zonder extra gewicht) in je handen en ga op heupbreedte staan.
  • Pak de stang vast met gestrekte armen, je duimen naar binnen en handen op schouderbreedte.
  • Span nu je spieren aan, adem in en buig je borst naar beneden, je rug blijft recht.
  • Til nu de stang op en kom omhoog. De stang breng je tot ongeveer kniehoogte. Houdt 2 seconden vast en beweeg de stang weer naar beneden.

Zo zie je maar weer dat ook je benen een extra beetje aandacht verdienen. Veel succes!

Liefs,
Team FITSHE